A
tetoválásait nézte. Már hosszú percek óta. Két lapockája
között koszos, rongyos, eldobott játékbaba realisztikus
kidolgozásban, alatta göcsörtös gyerekírással odavésve: B.M.R.
is dead.
Barbara
Millicent Roberts halott.
Vagyis
Barbi baba halott.
A
gyermekkor végét akarta megörökíteni, az elhelyezése a
gondtalanságnak való hátat fordítást szimbolizálta, a rideg,
számára teljesen idegen, riasztó valósággal való szembe nézést.
Legalábbis valahogy így magyarázta legelső együttlétükkor,
mikor a hajnalig tartó romkocsmázásba belefáradva, de a
szerelemtől felpörögve, marihuanától és tequilától illatozva
végre egymásnak eshettek. Egész nap szeretkeztek, durván, de
édesen. A Sweet Suffering jegyében.
Az
édes szenvedés volt az, ami leginkább összekötötte őket, már
a legelső találkozásuktól a külvárosi gyárban megbújó
lepattant klubban, egy Drugzone koncerten. Már ott megkapták
egymást, még ha nem is tudtak róla, két kallódó eggyé vált.
Pedig még egy szót sem váltottak. Egy pillantás, egy véletlen
érintés elég volt, hogy tudják, már sosem lesznek egyedül.
Ennek tizenhárom hónapja, de még mindig minden nap tökéletesebb
az előzőnél.
Félelmetesen
tökéletesebb.
A
lány megmoccant, halkan sóhajtva jobb oldalára fordult,
bizonytalan mozdulattal kifésülte arcából kék hajtincseit, majd
egyenletes szuszogásba kezdett, és visszasüllyedt oda, ahol eddig
járt, álomország végtelen vidékeinek egyikébe.
Halántékától
a homlokán át a hajvonalig kilenc apró csillag. Ezzel tiltakozott
a divattetováltak ellen, miután kénytelenek voltak egy hosszú
estét eltölteni abban a belvárosi, kívülről csillogó, belül
rothadó, mégis rendkívül trendi helyen, nagyotmondó nevű
koktélokat szorongató üresfejűek között. Talán Ibiza Palace
volt a neve.
Az
ott látott egyforma emberek az egyentetkójukkal, amit persze a
polgári életben azonnal el tudnak rejteni, annyira
felidegesítették, hogy másnap rohant a szalonba, és arcon
varratta magát. Semmiképpen nem akart az átlaghoz tartozni, ha
veszélyben érezte saját kialakított világát, rögtön valami
őrültséget csinált. Persze az őrültség is relatív, és a fiú
imádta bizarr gondolkodását. Sokszor gondolt úgy magukra, mint az
utolsók, akik szemben állnak az elvárásokkal. Természetesen ez
egyáltalán nem így volt.
Tekintete
tovább kalandozott imádottja testén. Közel sem volt tökéletes,
de neki a legcsodálatosabb, naponta megköszönte az állítólagos
fentinek vagy fentieknek ezt az ajándékot, nemegyszer a zokogás
szele is megérintette. Néha nagyon tud fájni a szerelem.
A
felkarját befedő élénk színű rózsabokor volt a kedvence. A
virágok közepén lévő gonosz koponyákkal, a szirmokról
lecsöppenő vércseppekkel, a tüskés ágak mögötti temetővel; a
tökéletes anti-csajszi varrat, ahogy ő nevezte.
Az
alkar következett. A belső oldalán fekete-fehér, fénykép
minőségű, iszonyatosan drága alkotás Elizabeth Shortról, a
Fekete Dáliáról. A szépség örökkévalóságát jelképezte,
még akkor is, ha ez a szépség csak brutális gyilkosság árán
maradhatott meg. MM túl kézenfekvő lett volna, különben is
utálta a szőke nőket.
Pillantása
a tarkójára tévedt. A kevesek által ismert, kult horrornak
számító film szimbólumát mintha életlen, primitív eszközzel
marták volna bestiálisan a bőrébe. Ez is csak tinta volt, mégsem
annak látszott.
Mint
ahogy a derekát elfoglaló minta sem. Erre volt a lány a
legbüszkébb, rengeteg szörnyülködést kiváltva a konzervatívabb
gondolkodásúakból. Poszt ribancrendszámnak lett elnevezve. A
szokásos nonfiguratív rajz helyett nedves hús, inak, és
csigolyák. Lenyúzott bőr alatti realizmus a maga
természetességével. Rengeteg orvosi könyvet nézett át, hogy
megtalálja a megfelelő fotót a műhöz.
„Inkább
megcsonkítom magam, mint bármi közöm legyen a main streamhez” –
magyarázta mindig az okvetlenkedőknek.
Azóta
kicsit lenyugodott. A valakihez tartozás, a határtalan ragaszkodás
új volt ugyan mindkettőjüknek, de megtanultak bánni az
érzéseikkel, óvatosan közelítettek a felfedezetlen új élethez,
a közös életükhöz. Türelmesen, még akkor is, ha sebeket
szereztek egymásnak.
Direkt
vagy akaratlan sebeket. A fájdalom ugyanaz.
Ezt
egyetlen éjszaka alatt megtanulták, amikor csupán rosszkor voltak
rossz helyen. A Határ úti metró aluljáróban, a harmadik izgulós
rundijukon. Nagyon várták már mind a ketten.
A
falnak támaszkodva számolta vissza a perceket.
Az
érkező szerelvény huzatjával viszont állatias üvöltözés,
falhoz csapott üvegek, ordenáré kántálás szabadult ki az
alagútból, vele együtt rémülten rohanó emberek.
És
a lány, aki nem volt elég gyors.
A
vesztes csapat dühtől tajtékzó szurkolói minden útjukba kerülő
tárgyon megbosszulták csapatuk vereségét, de az előlük
menekülőket sem kímélték, legyen az bárki, öreg, fiatal,
gyerek vagy asszony. A primitív csorda a lányon is átgázolt,
ledöntve lábáról, a kemény márványba tiporva testét. A fiú
rohanni kezdett felé, de belekerült a darálóba. Ütések, rúgások
között próbált közelebb jutni, a vértől alig látva négykézláb
kúszott, újabb és újabb csapásoktól lassulva, szemét le nem
véve az ő csodájáról, aki már zavartan, riadtan próbált
felállni.
Az
egész nem tartott tovább két percnél. Mire remegve átölelték
egymást, már csak a felszíni rombolás hangjait verték vissza a
hideg falak.
Ez
volt az első éjszakájuk, amit egy ágyban töltöttek. Szavak
nélkül ápolták egymás sérüléseit, összetartozásuk örök
érvényűvé vált, a megmaradt hegek sosem múló szerelmük
szimbólumai lettek.
Tiltakoztak
a soha ki nem mondott gondolat ellen, de szívük mélyén titokban
mindketten ugyanarról ábrándoztak. Egy lassú, kiszámítható
nyugodt polgári életről, amiben esetleg egy- két gyermek is
szerepel, akik gondtalanul játszadoznának a peremkerületi csendes
családi ház kertjében. De nem mertek erről beszélni, még
megemlíteni is tilos volt. A félelem miatt.
A
csalódás miatt.
A
kiábrándulás miatt.
A
maguknak választott véget nem érő szenvedés miatt. A lelküket
mardosó, lopakodó téboly biztonságos ölelésének elvesztése
miatt.
Az
eltávolodás kísértetének elkerülhetetlen megjelenése miatt.
Túl
önzőek voltak a változtatáshoz. A carpe diem-et felülírta az
„éld túl a percet”.
Az
utolsó tetoválás következett.
A
bokáján a buli-tetkó.
Egy
réges-régen feledésbe merült újpalotai buli örök emléke. Mint
annyian mostanában, a házigazda is úgy érezte, rajztudása
elegendő az egy szinttel feljebb lépéshez, és tetoválni kezdett
otthon. A lány pedig eltompulva az addigi fogyasztástól megtalálta
a gépet. Néhány percig csak forgatta, nézegette, aztán mintha
természetes lenne, bőrébe szurkálta. Folyamatosan rajzolgatott,
amikor zavarban volt, unatkozott, vagy csak talált egy lapot némi
szabad felülettel.
Egymásra
keresztbe fektetett madártoll, és csont.
Költészet
és elmúlás.
A
reménytelenség krónikásai voltak csak képesek megszólítani, és
utat mutatni a sivár hétköznapokban. Kizárólag szomorú verseket
olvasott, erőt merítve belőlük, és azt pozitívvá alakítani.
De csak rövid időre.
A
lány ismét megmozdult. Hátára fordult, lassan kinyitotta a
szemét, még álomittasan a fiúra nézett, kezével végigsimított
az arcán, és a csoda ismét megtörtént.
Megrázóbb
volt, mint az izzadságból, nyögésből, sikolyokból kirobbanó
orgazmus, a boldogság sosem tapasztalt érzése, egy amatőr
nirvána. Csak nézték egymást, elveszve a pillanat és a pillantás
útvesztőjében, eltévedve a másik misztériumában. A színtiszta
szerelem, a kifejezhetetlenség.
Percekig
megállt az idő számukra.
Aztán
megtörtént.
A
fiú közeledni érezte tűrőképessége határát. Megrémült. Egy
másik rég nem látott érzés érkezett lassan. A régi barát.
Az
üresség.
És
a fiú döntött.
Meg
kell őriznie a pillanatot szeretett amazonja számára. Mindketten
nem birtokolhatják, ezt jól tudta. Neki marad a végtelen sivárság,
a véget nem érő bánat, amihez mindig is tartozott.
Véget
kell vetnie szerelmüknek. Fájdalommentesen, de véglegesen.
Halkan
megszólalt.
–
Hozok reggelit, egyetlenem.
Elégedett
morgás, és mosoly volt a válasz. A varázs még mindig körülöttük
pihent.
Kihátrált
a szobából, pillantását imádottján tartva.
–
Szeretlek – súgta felé.
Az
összezúzott altatókat csészébe szórta, majd forró kávéban
elkeverte. Még aludnia kell a drágának, ma még tart a csoda.
Pirítóst
készített, és tükörtojást.
A
gyógyszer gyorsan dolgozott, a lány pár perc múlva félretolta az
ételt, és a fejére húzta a takarót. A fiú magára hagyta, a
másik szobába sétált.
Beletúrt
magányos múltjának mementójába, a szekrény mélyéről
előkotort papírdobozba, ahová találkozásuk előtti életét
rejtette.
Legalul
találta meg a cigarettás dobozt, felnyitotta, és három kis
csomagot vett ki belőle. Tartalmukat evőkanálba szórta, majd
öngyújtót tartott alá, amitől a por sötét folyadékká olvadt.
A fecskendőt sokáig kereste, de az is meglett.
Az
ágyhoz lépett.
A
lány karja kilógott a takaró alól.
A
világ talán legnagyobb csodája túl sok volt neki, ekkora terhet
képtelen volt elviselni. A legcsodálatosabb lény az életében
előtte feküdt. Véget kell vetni a kapcsolatuknak – gondolta. –
Most.
De
eddig nem tudta hogyan.
Végül
a heroint választotta.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése