2017. december 10., vasárnap

Képtárterem - Czinkóczi Krisztina



Mindig imádtam rajzolni, általános iskolában egy hét alatt elfogyasztottam egy borítéknyi kis alakú rajzlapot. (Lehet még ilyen borítékos rajzlapot kapni egyáltalán?) Általános után szerettem volna a grafika irányába továbbtanulni, de az átlagom nem engedte meg, az igazat megvallva nem is voltam/vagyok valami kiemelkedő tehetség: egyszerűen csak jó a kézügyességem és kreatív a gondolkodásom.
Az életem úgy alakult, hogy csak jóval később, 2010-ben gondolkodtam el azon, hogy akár kezdhetnék is valamit a rajzimádatommal; beiratkoztam egy alkalmazott grafikusi képzésre, és munka mellett elvégeztem. Akkor még nem léptük át azt a határt, ami mára megtörtént: az alkalmazott grafikus soha nem lát papírt és ceruzát, legfontosabb eszközei a különféle programok, digitális rajzpad, skechpad, duplaprocesszoros számítógép. A mai grafikus kiadványszerkesztő, képszerkesztő, vizuális management, szövegíró, tördelő, designer, látványtervező, illusztrátor, animátor, szoftverfejlesztő és webszerkesztő. De leginkább programkezelő: Illusztrátor–Indesign–Photoshop a grafikus szenthármasság, de egy 3D-s animációs program sosem árt…
Nos, ez már nem az a szakma, amit elkezdtem tanulni. Nem is foglalnám a helyet a nálam sokkal jobb programguruktól, de merre tovább? Mivel nyolc éve publikáló író vagyok, ezért aztán adja magát a könyvekhez, irodalomhoz való csatlakozás. Bár az illusztrátor szakma meglehetősen kihalásos alapon megy, mostanában errefelé próbálkozom. Alkotásaim intuitívak, úgyhogy a legfontosabb kritérium megvan: rá tudok érezni a mű hangulatára.
Képszerkesztésből, vektoros szerkesztésből próbálok átváltani a digitális festmények világába. Kisebb illusztrációkkal kezdtem a Lector magazin számára, és pár antológiába, majd következett a saját kötetem borítója (ha író az ember, jó a grafikus a háznál), és végül a komplett kiadványszerkesztés a Lector magazin számára. Természetesen közben vállalok „igazi” alkalmazott grafikusi munkákat, mert valamiből élni is kell, de az igazi álmom az, hogy teljesen átnyergelhetek a könyvillusztrációra, borítótervezésre.

Lector magazin, illusztráció
Lector magazin, illusztráció


Illusztráció

Könyvborító

Illusztráció

Digitális festmény

Digitális festmény

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése